seindah bunga keimanan

seindah bunga keimanan

Monday, July 30, 2012

kasih sayang Allah...

tanggal 2 july wkt magrb seperti biasa hari isnin aku akan pergi ke ip untuk mengajar kelas tuisyen d sana..sampai sahaja kelas aku terus masuk ke bilik kecil yang digunakan untuk ruang solat...selesai menunaikan solat aku luangkan sedikit masa untuk mengaji dan berdoa..

hp berbunyi dan aku menyambutnya...habis bercakap aku keluar dari bilik kecil..tp masyallah alangkah terkejutnya aku apabila ada seorang lelaki sudah berada didalam kls ni dah sudah hampir menuju ke ruangan solat td.kami berpandangan mata..dia terkejut begitu juga aku...

"mau apa ya??" soal ku

"emm ni kelas mngaji ka? dia menyoal aku

"x ni kls sains,kls mengaji d sebelah. student baru ka? kol la ustaz..jwb ku

"ohh..." sambil dia melangkahkan kaki keluar pagar rumah..

aku dengan naifnya sempat menjerit kls mngaji slalu start jam 7.30pm!!..tp dia berjalan terus tanpa memperdulikan aku...

tiba2 jantungku berdegup pantas...lalu terus mengunci semua pintu..prasangka buruk menjelma d fikiranku..aku istgfar bnyk2 takut2 sangka buruk pd org yg betul2 ingin menuntut ilmu agama....aku tenangkan kembali fikiran dengan menyambung balik bacaan quran ku...

jam  7.30pm student ku yg llaki datang..aku buka pintu..dia tersengih2..aku tnya kenapa?? .dia menjawab "pandai akk mengaji ye"..aku senyum sambil bertanya riduan pandai mengaji? pandai kak tapi merangkak2..ohh xpa boleh blajar lagi..

tiba2 dia bertanya" kenapa kakak kunci pintu td"..naa aku pun cerita la apa yg terjadi..dia pun mengatakan ohh btl2 kalikan dia mau belajar..xbaik kita sangka buruk..yess itulah student ku eheh

kls bermula student pun smua dah datang....teaching tyme...~~~~

jam 9.00pm miss datang, crita bnda yang sama juga..dia pesan spy lg berhati2..n as expected dia juga bersangka baik...(hepi hidup dgn mrk yg sentiasa berprasangka baik )...

sebelum pulang tyme nak kunci mangga grill miss kata " dayah meh pagar rumah ni dgn ayat kursi spy Allah jaga tuk kita"...kami pun membaca ayat kursi dgn niat d hati mohon allah lindungi semuanya..

~~~~~~~~~~~

3 july jam 10pm..miss call "assalam...dayah kat mana? kat ua jwb ku.....dayah u know what?

"i dun knw? what miss?

"our mangga kat grill tu dah xde!! ....aaaaa respon ku ..

"tapi alhamdulillah xde satu bende pun yang hilang..masyallah allah juga yg lindungi semuanya..."

"xpa i dah gantikan mangga baru, nant saya bagi kuncinya ye.."

"subhanallah miss..alhamdulillah allah juga lindungi saya smlm..macam2 boleh jd ....

sujud syukur hanya padaMu ya Allah...


** peringatan buat diri agar lebih berhati2 n x tgal mathurat...segala puji bagi Allah yang maha pengasih lagi maha penyanyang dan x pernah tidur...

No comments:

Post a Comment