seindah bunga keimanan

seindah bunga keimanan

Thursday, July 8, 2010

bila sesuatu menguggah hati

Bilamana ada sesuatu yang menguggah hati terasa bagai ada sesuatu yang perlu di fikirkan…terasa bagai hati ingin berbicara sendiri..tapi x tahu apa yang perlu di perkatakan..kerana takut ianya benar2 mampu menguggah hati..

Bila hati benar2 terguggah apakah yang akan terjadi seterusnya bahagia atau derita…suatu perkara yang sukar untuk di jelaskan kerana ianya sukar untuk di ramal….

Andai bahagia yang akan ku jelang aku redha..moga ianya berkekalan dan mampu membawa hati ini menelusuri danau kebahagiaan dengan hati yang sentiasa gembira dan selamat tanpa ada sebarang keraguan ataupun kekecewaan..biarlah ianya menjadi yang pertama dan terakhir..

Namun andai derita yang akan datang aku jua turut redha…mungkin dengan penderitaan ini yang membuat hati menjadi lebih kuat dan diri menjadi lebih tabah….bukan ingin menyalahkan takdir andai penderitaan dan kekecewaan yang akan datang tapi hati benar2 sudah penat untuk merasa dan menaggung apa yang berlaku selama ini..biarlah ianya berakhir begitu sahaja…tiada apa yang perlu di kekalkan dan tiada apa yang perlu di fikirkan kerana ianya semua sudah di simpan dalam lipatan kenangan…tiada guna untuk membukanya semula kerana ianya hanya akan membangkitkan kesedihan yang telah lama hilang….

Biar apapun yang akan datang ku harap itulah yang terbaik….jangan ada satu pun yang akan menguggah hati ku kalau dia bukan untukku…

No comments:

Post a Comment