seindah bunga keimanan

seindah bunga keimanan

Wednesday, October 6, 2010

kehidupan ku sem ini...

segala puji hanya bagiMu ya Allah yang maha pengasih lagi maha penyayang....
tiada satu ungkapan yang dapatku katakan, begitu besar nikmat yang telah Engkau berikan kepadaku....

Engkau lebih mengetahui hati ini daripada sesiapapun, engkau jua la yang menyentuh hati ini untuk kembali kepadaMU...

terlalu jauh ya Allah aku telah lari meninggalkan Mu...tanpa aku sed
ari aku begitu lena dengan dunia..mata ku menjadi kabur, telinga menjadi tuli hati menjadi keras tentang agamaMu...aku banyak mengabaikan kasih dan sayangMu ya Allah....apa yang telah aku perbuat?....astagfirullahalazim..

2008 merupakan tahun yang amat bermakna dalam hidupku..segalanya berubah seolah-olah aku baru menyedari hakikat sebenar kehidupan..ya hakikat sebenar kehidupan iaitu dengan mengenal Rabbku....ALLAH..ALLAH..ALLAH...dan muhammad pesuruh Allah..

Bermula dengan tazkirah-ta'alim-halaqah dan dauroh aku semakin sedari nikmat yang besar aku dapat setelah nikmat iman dan islam adalah nikmat " TARBIYAH"..subhanallah..

teringat aku peristiwa awal2 kehidupan ku di ipta..sibuk dengan study,assigment,discussion rumate, cosmate dan geng2 lepak sains sukan..masa yang ku lalui banyak disibukkan dengan hal2 keduniaan dan keseronokkan...

namun setelah tarbiyah itu betul2 mengetuk pintu hatiku tanpa aku sedari..semuanya berubah baik luaran mahupun dalaman..sehingga kini aku masih lagi cuba untuk menyedarkan diri tentang nikmat yang terbesar ini....

kehidupan yang dulunya sibuk dengan study dan kawan2 kini bertukar dengan study dan iman...aku mulai sibuk dengan tazkirah-ta'alim-halaqah dan dauroh...masa2 yang kulalui kini amat beerti dan menenangkan...

aku yang dulunya orang yang paling keras untuk di ajak ke tazkirah..kini mula pula membuat tazkirah sendiri..sampailah saat kini menjadi murabiyah kepada anak2 halaqah dan ta'alim ku...bagaimana semua ini berlaku ya Allah...masyaAllah terlalu besar nikmat ini ya
Allah...

ku biarkan semua ini berlalu dengan meningkatnya keimanan dan ketaqwaan...apapun yang berlaku aku redha ya Allah..aku tahu perjalanan ini perlukkan komitment dan pengorbanan, maka aku bersedia untuk memikul beban amanah yang telah engkau berikan..apa yang aku ohon ya Allah engkau tsabatkanlah hatiku dijalanMu ini bersama2 akhwat dan ikhwah yang ku cintai keranaMu..jangalah engkau biarkan aku menentukkan nasib ku sendiri walaupun sesaat ya Allah....aku mohon..mohon dengan sangat...

kehidupan yang kulalui sepanjang sem ini yang akan berakhir hujung bulan ni...

No comments:

Post a Comment